Ιατρεία Ψυχοθεραπείας - Συμβουλευτικής και Ομαδικής Ανάλυσης

Άνοια & Διαταραχές Μνήμης

Τι είναι η άνοια;

Άνοια & Διαταραχές Μνήμης

Τα τελευταία χρόνια στους ειδικούς ψυχικής υγείας, όλο και πιο συχνά τίθεται το ερώτημα και εκφράζεται η αγωνία αν έχουν άνοια, το ερώτημα προκύπτει από την συχνή αναφορά στην διαταραχή τόσο από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας όσο και από την ιατρική κοινότητα, γεγονός που παράγει ασαφή ενασχόληση και τάση για απόδοση διάχυτων ή και ανεξήγητων συμπτωμάτων στην νόσο.

Ας προσπαθήσουμε να δούμε στο σημείο αυτό κάποια βασικά συμπτώματα, που μπορούν να μας βοηθήσουν στην διάγνωση σύμφωνα με τα διεθνή ταξινομικά συστήματα.

Προσπάθεια και δυσκολία να θυμηθούμε πρόσφατα γεγονότα, δυσκολία μνήμης σε σχέση με ονόματα φίλων η αντικειμένων, επανάληψη θέσεων ιστοριών η ερωτήσεων, δυσκολία στην παρακολούθηση συνομιλιών, δυσκολία στην λογική επεξεργασία και στην σκέψη, σύγχυση σε οικία περιβάλλοντα.

Η άνοια ως γνωστόν ανήκει στις εκφυλιστικές παθήσεις έτσι στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων τα συμπτώματα ξεκινούν μετά την ηλικία των 75 ετών.

Η πορεία προς το γήρας φέρνει και αλλαγές στη μνήμη και τις γνωστικές λειτουργίες. Οι άνθρωποι αρχίζουν να ξεχνούν καθώς γερνάνε και αυτό είναι σχετικά φυσιολογικό. Αυτό που δεν είναι ωστόσο φυσιολογικό είναι να βιώνει κάποιος απώλεια μνήμης σε τέτοια έκταση ώστε να επηρεάζεται η αυτόνομη λειτουργικότητά του ή η προσωπική του ασφάλεια. Είναι φυσιολογικό ακόμα τέτοια προβλήματα μνήμης να συνοδεύονται από μεταβολές στη διάθεση, την προσωπικότητα ή τη συμπεριφορά.

Τα προαναφερθέντα στοιχεία και συμπτώματα μπορούν όμως πολλές φορές να μπερδέψουν την διαγνωστική μας σκέψη, διότι μπορεί να προέρχονται και από άλλες καταστάσεις όπως άγχος στεναχώρια κατάθλιψη και υπερκόπωση και μπορούν να μας δώσουν την αφορμή για να σκεφτούμε την άνοια χωρίς όμως να υπάρχει τέτοια νόσος. Σε κάθε περίπτωση για την πλήρη και γρήγορη διερεύνηση των συμπτωμάτων κυρίως της απώλειας μνήμης και της προέλευσης της είναι απαραίτητο να γίνεται ειδική εξέταση για την αντιμετώπιση του θέματος, η εξέταση είναι σύντομη απλή και ειδική δίνοντας άμεση απάντηση για το αν κάποιος πρέπει να συνεχίσει την ενασχόληση και την διερεύνηση των συμπτωμάτων ή να αντιμετωπίσει την αιτία τους με άλλο τρόπο.

Γιατί είναι σημαντική η έγκαιρη διάγνωση της άνοιας;

Ποια είναι τα στάδια της άνοιας;

Τι είναι η νόσος Αλτσχάιμερ;

Υπάρχει θεραπεία για τη νόσο Αλτσχάιμερ;

Νόσος Alzheimer (Επιστημονικά δεδομένα)